S³owa w ordynku. S³owa w ataku i w obronie. Pomieszane. Refrakcja s³ów w stali i w wodzie. Odbicia s³owne i zwidy. £ad i g³adko¶æ. Spazmy i erupcje. Koj±cy wp³yw soku z passion fruit. Od rzeczy i do rzeczy. Krótko mówi±c. Ostatnie s³owo. Na pocz±tku by³ skowyt.
Blog > Komentarze do wpisu
A nazwa tej choroby to...

Bronis³aw £agowski o politykach:

Widzimy, ¿e ludzie ci nie stawiaj± sobie nigdy pytania, jaki jest zakres ich kompetencji umys³owych, gdzie siê zaczyna i gdzie koñczy ich wiedza. Nie s± zdolni w swoim zacietrzewieniu stwierdziæ najoczywistszych faktów, za to gotowi s± potwierdziæ najbardziej absurdalne domys³y. Nie mo¿na byæ stra¿nikiem prawa, a tym bardziej ustawodawc±, gdy siê nie uznaje wymagañ logiki. W systemie politycznym istnieje najwidoczniej jaki¶ feler, skoro do w³adzy nad krajem i umys³ami ludzkim dopuszczono taki t³um zupe³nie nieodpowiedzialnych ludzi.

wtorek, 25 stycznia 2011, andsol-br
TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2011/01/25 13:27:30
Och, odezwa³y siê moje zastarza³e bóle w ko¶ciach, spowodowane my¶leniem o negatywnej selekcji w polityce...
A stara³em siê to ostatnio wypieraæ i ju¿ mi by³o prawie dobrze. Wrrr!!!
-
Go¶æ: nightwatch, nat.atms.com.pl
2011/01/25 14:15:13
negatywna selekcja? Patrz±c na to ¿e ludzie u¿ywaj±cy logiki i przedstawiaj±cy fakty zgodnie z ow± logik± zyskuj± znikome poparcie spo³eczeñstwa to ¿eby naprawiæ polsk± demokracjê nale¿a³o by wybieraæ ludzi którzy uzyskuj± najgorsze wyniki w wyborach.
-
2011/01/25 15:16:05
Ujmuj±c to krócej, typowe podej¶cie polityka to "nie znam siê na niczym, ale chêtnie wypowiem siê na ka¿dy temat".
-
2011/01/25 16:42:22
"dopuszczono taki t³um zupe³nie nieodpowiedzialnych ludzi."

"Dopuszczono"?... nie dopuszczono a wybrano. Problem w tym ze I.Q. przecietnego obywatela wyraza sie mniej wiecej ta sama liczba co rozmiar jego buta. Obywatel wierzy w Magiczne Zbawienie i pojdzie za kazdym kto cos takiego obieca.

Moja Ciotka glosuje na PiS. Gdy zapytalem "dlaczego" odpowiedziala: "Bo Tusk z PO chca nam WSZYSTKO ZABRAC". "Co chca Cioci zabrac" dociekalem. "Ten obrazek?" "No, tego obrazka nie". "Fortepian?" dociekalem dalej. "No, fortepian tez nie". "No to co chca Cioci zabrac?"... "No, wszystko, wszystko zabiora"

Pol biedy gdy podeszla wiekiem pani reprezentuje taki poglad. Zncznie gorzej gdy reprezentuje ow poglad znany mi bewederski profesor, dziekan dosyc duzego wydzialu na dosyc renomowanym uniwersytecie.

Politycy tacy sa jak sobie spoleczenstwo wybralo.
-
2011/01/25 16:48:15
Komentarz do miojego komentarza:

"Powsta³ Akademicki Klub Obywatelski im. Lecha Kaczyñskiego, który obwinia rz±d o katastrofê smoleñsk±, broni prawicowych publicystów usuniêtych z TVP i nie wyklucza demonstracji. Zrzesza ju¿ ponad stu naukowców
...
Do wczoraj do AKO zapisa³o siê ponad 130 osób, w¶ród nich profesorowie UAM, AWF, Uniwersytetu Przyrodniczego, PAN, Politechniki Poznañskiej, Uniwersytetu Przyrodniczego, a nawet Uniwersytetu Szczeciñskiego i Politechniki Czêstochowskiej..."

wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8997955,Mobilizacja_zwolennikow_PiS_na_poznanskich_uczelniach.html

-
2011/01/25 18:35:27
Ale nam zostaje Bronis³aw £agowski. I nie oddam go za batalion polityków.
-
2011/01/25 18:47:33
Tak, tylko Lagowski to przyslowiowe wolanie na przyslowiowej puszczy. Prawdziwa Tuba Ludu to gazeta Rzeczpospolita z takimi Koryfeuszami jak Wildstein, Ziemkiewicz, Semka. Dla roznowagi proponuje zajrzec
-
2011/01/25 19:15:52
Zdaje siê chcesz mi zepsuæ spokojny wieczór :) Nie zajrzê, ale przypomnê zdanie, które otuchê niesie: a ile dywizji ma £agowski?

Rzecz w tym, ¿e w niektórych okresach maksymalne a realistyczne ¿yczenie, które mo¿na z³otej rybce sk³adaæ, to chcê przetrwaæ z nieuszkodzonym mózgiem. Potem bêdziemy odbudowywaæ. O ile zostawi± choæ zgliszcza.
-
2011/01/25 19:26:49
" (...)W systemie politycznym istnieje najwidoczniej jaki¶ feler, skoro do w³adzy nad krajem i umys³ami ludzkim dopuszczono taki t³um zupe³nie nieodpowiedzialnych ludzi."
nie feler, tylko cena demokracji
tacy politycy- jacy wyborcy
edukacja, glupcze, edukacja!!!!!! (cytat z pamieci, moze troche nie doslowny :roll:)

-
2011/01/25 19:32:41
"Nie zajrzê, ale przypomnê zdanie, które otuchê niesie: a ile dywizji ma £agowski? "

Ech... optymista :)

-
2011/01/25 19:37:23
"edukacja, glupcze, edukacja!!!!!! (cytat z pamieci, moze troche nie doslowny :roll:) "

No, edukuje. Ojciec Dyrektor Rydzyk, jego rozglosnia radiowa, stacja telewizyjna i uniwersytet medialny.

Jeden znany mi pan technik na Pewnej Uczelni Technicznej w ramach dzialanosci pozasluzbowej a bardzo dochodowej wyrabia radia ktore odbieraja tylko Radio Maryja. Jezdzi czerwonym BMW. A pracuje w pracy zeby meic ubezpieczenie i prawo do emerytury
-
2011/01/25 22:15:50
o negatywnej selekcji w polityce nie moglem sie ostatnio powstrzymac i nie wywnetrzyc, chyba przy okazji wyborow samorzadowych gdy tylko najgorsi z tych ktorych znam zalozyli sobie strony www i nachodzili sasiadow a potem ze spoconym czolem oczekiwali czy dostali upragniony 1200 glosow do rady miasta.

glomek.blox.pl/2010/11/moj-maz-z-zawodu-jest-politykiem.html

czy to juz spam?
-
2011/01/25 22:56:05
Mamulowy obraz umys³owo¶ci wyborcy (z 16.42) wyda³ mi siê tak genialny w swojej wszystkomówi±cej skrótowo¶ci, ¿e pozwoli³em sobie uprowadziæ go i zacytowaæ u sibie na blogu. :-)

I zgadzam siê, oczywi¶cie, ¿e takie bêd± Rzeczpospolite, jakie ich elektoratu wybieranie. A elektorat z kolei taki jak...
No, gdybym ja zna³ proste rozwi±zania wszystkich problemów, to nie by³bym zwyk³ym psem, tylko jakim¶ premierem albo prezydentem. ;)
-
2011/01/25 23:06:04
" to nie by³bym zwyk³ym psem, tylko jakim¶ premierem albo prezydentem. ;)"

No... Kaligula konia zrobil senatorem. Sa precedensy :)
-
2011/01/26 15:14:01
glomek: z takim poziomem wahañ nigdy by¶ nie zosta³ politykiem.
-
2011/01/29 18:13:35
:)
andoslu
wpis koresponduj±cy z moimi dzisiejszymi przemy¶leniami...
od nie wiem kiedy zastanawiam siê CO jest we w³adzy takiego,¿e ludzie siê do niej pchaj±.
I co jest w POCZUCIU w³adzy takiego,¿e nawet jak sie ktos na czyms nie zna,to siê na ten temat musi wypowiedziec("musi bo sie udusi")
Podstawowym felerem wielu polityków jest to,¿e nie ma w nich pokory
Ze nie potrafia sie przyznac so tego,ze na czyms sie nie znaj±-a przeciez bardzo proste jest wyjscie:nie znasz siê? zapytaj tych co siê znaj±. Albo:"jak nie potrafisz-nie pchaj sie na afisz".
No ale ja siê przecie¿ nie znam na polityce,wiêc...nie powinnam siê wypowiadac :)))
-
2011/01/29 18:38:56
Tak, by³em "w Twoim wpisie" - tak delikatny, ¿e chyba bym siê nie odwa¿y³ komentowaæ - ale je¶li tu dostrzegasz most miêdzy zjawiskami, to powiem: a mo¿e to w³a¶nie w tym rzecz? Nie w sferze publicznej, tylko, ¿e pewni ludzie nie maj± sfery prywatnej, z barwami i nadziejami, wiêc bli¼nim staraj± siê j± skasowaæ, pobrudziæ... Bo przecie¿ od lat oni bredz± o kwestiach ... no, to, ¿e siê na nich nie znaj± to mniejsze z³o, bo co to znaczy "znaæ siê na moralno¶ci" czy "znaæ siê na ¿yciu" - ale bredz± o kwestiach, które nie le¿± w domenie polityki, oni maj± decydowaæ które szlaki publiczne jak rozwijaæ i utrzymywaæ, a zamiast tego jak umys³owo przetr±ceni wpychaj± siê w ¶cie¿ki prywatne, do których ich wyborcy nie zapraszali. Wiem, ¿e podpieraj± siê wskazaniami KK, ale to nie Ko¶ció³ ich wybra³ do Parlamentu i nie Ko¶ció³ wytwarza pieni±dze publiczne (a, jak wiadomo, wrêcz odwrotnie).

Gdyby choæ raz popatrzyli sobie na listê ministerstw: finansów, sportu, rolnictwa... Nie ma ministerstwa zachodzenia w ci±¿ê, ministerstwa doboru partnerów czy ministerstwa pomników. Mo¿e potrzebuj± kursu jazdy po administracji?
-
2011/01/29 20:03:27
o, doskona³e podsumowanie, andsolu. Nic uj±c ! :)